.

Fall från höga skyar.

Resan som skulle bli vår tid att njuta av varandra sällskap, med sol, bad och god mat, blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Det har tagit ett bra tag att försöka smälta att vi kastade pengarna i sjön typ. Vi åkte ifrån snöstormen Sven och togs emot av ett halvmolnigt Gran Canaria. Flygresan var lång, plågsam och vi fick dessutom inte sitta bredvid varandra (varken på dit- eller hemvägen). Busstransfern när vi kom fram krånglade den med och vi fick till slut åka "privat" minibuss. Dag två var också lite halvmolnig, sen kom smällen.... STORM, SPÖREGN, ÖVERSVÄMMNING - ja, riktigt oväder resten av tiden. Sista dagen innan vi åkte hem var det i alla fall strålande sol då var vi på en båttur som vi fått som kompensation av resebolaget för allt krångel på vägen ner. Jag kan inte direkt säga att jag åkte hem nöjd, snarare tvärtom. Pissig värdelös resa blev det, och man mådde inte så bra därnere när det var sånt oväder. Vi hade inget internet (vilket vi hade längtat efter för att bara kunna slappa och sola) så vi kunde inte kolla vädret, och tv-kanalerna som fanns var tyska, spanska eller så funkade de inte pga ovädret. Kände mig isolerad och kunde inte slappna av för fem öre. De sista dagarna hade jag ledsnat och längtade hem till tryggheten. Tur att vi hade en mysig sista dag på båtturen i alla fall och att vi kunde bada i havet då. Alla andra dagar var det röd flagg på stranden (inte tillåtet att bada). Vågorna var meterhöga, regnet öste ner och det regnade in på hotellet (och i affärer). Alla pratade om ovädret på nyheterna och det var första gången på 10-15 år som det var sånt oväder. "Turgubbar" som vi är så lyckades vi pricka in just den veckan det var! Efter den här resan säger jag - aldrig mer Gran Canaria! Alla bilderna jag tog ser så otroligt dystra ut, men jag bjuder på några stycken ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: