.

Dömd att bli bedömd.

Jag är så leds på att alltid känna att jag inte passar in. Antingen så är man för tjock, för nervig, för konstig eller för dålig. Aldrig kan man bli accepterad för just den lite för småfeta, nerviga och halvdöva människan man är. Nej, man ska alltid behöva tassa på tå och "uppföra" sig så som andra tycker att man ska vara. Påtryckningar om hur man ska vara kommer från alla håll, samhället, media, familj, vänner och bekanta. Gör si, gör så. Var den, men inte den. Banta, träna, festa, aktivera dig. Varför kan jag inte bara få vara den jag är, utan att behöva gå och ha dåligt samvete jämt och ständigt för att jag åt den där chokladbollar i förrigår eller sa den där saken som gav mig konstiga blickar häromdagen?! Vad är det för värld man lever i egentligen? Är jag mindre värd för att jag är den jag är och inte en pinnsmal, solbränd, välsminkad person? Vad säger att jag inte kan vara exakt lika bra som de som ser bättre ut? Ibland kan man ju fundera.. Är det bara jag som känner såhär, är det mig det är fel på? Jag avslutar lika som jag inledde - är så leds på att aldrig passa in någonstans...


Har ledsnat på att försöka vara någon jag inte är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: